Darba vietā pavadām vismaz astoņas stundas katru darba dienu, tās ir 160 stundas mēnesī un vidēji 2080 stundas gadā. Tāpēc ir būtiski šo laiku pavadīt ērtā, modernā un videi draudzīgā birojā. “Birojs ir vieta, kur koncentrēties darbam, būt produktīviem un sasniegt mērķus, vienlīdz svarīgi ir justies ērti un komfortabli, kā arī gūt patīkamas emocijas un prieku, tur uzturoties,” norāda “LNK Properties” valdes loceklis un Komercīpašumu departamenta vadītājs Pāvels Broitmans. Turpinot viņš uzsver, ka, lai gan visiem uzņēmumiem nav vienādas prasības biroja izvēlē, ir vairāki svarīgi aspekti, kas jāņem vērā.
1. Lokācija
Vispirms ir svarīgi rūpīgi izvērtēt biroja atrašanās vietu – vai uzņēmuma specifikai atbilstošākā vieta ir pilsētas centrā vai industriālajos rajonos. Svarīgs aspekts ir ērta pieejamība gan darbiniekiem, gan klientiem. Ja birojā paredzēta liela klientu plūsma, lokācijai ir jāpievērš īpaša uzmanība — birojam jābūt viegli sasniedzamam, vēlams, tuvu sabiedriskajam transportam vai ar ērti pieejamu autostāvvietu. Savukārt, ja biroja telpas papildina arī tirdzniecības telpas un noliktava, – jāapsver ērts apkārtējais satiksmes mezgls. Otrkārt, tā ir lokācija ēkā. Ja plānota liela klientu plūsma, tad jādomā par telpām tuvu galvenajai ieejai, vai pat ar atsevišķu ieeju.
2. Interjers un telpu aprīkojums
Biroja interjers un telpu aprīkojums ir svarīgi faktori, kas ietekmē gan darbinieku, gan klientu pieredzi. Ja plānota liela klientu plūsma, koplietošanas telpām jābūt modernām, patīkamām un labi uzturētām. Interjers birojā rada pirmo iespaidu par uzņēmumu, tāpēc tam jāatspoguļo uzņēmuma vērtības un darbības sfēru. Ergonomiski darba vietu risinājumi, ērtas un funkcionālas mēbeles, kā arī atbilstošs apgaismojums un klimata kontrole, nodrošina komfortu un veicina darbinieku produktivitāti.
3. Autostāvvieta
Autostāvvieta ir viens no praktiskajiem aspektiem, kas būtiski ietekmē klientu un darbinieku ērtības. Nepieciešams izvērtēt, cik liela ir klientu plūsma un vidējais uzturēšanās laiks jūsu uzņēmumā. Ja biroja lokācija ir tāda, kur privātais transports ir galvenais pārvietošanās līdzeklis, tad pietiekams skaits stāvvietu ir būtisks faktors. Tāpat jāņem vērā arī iespēja nodrošināt stāvvietas velosipēdiem, kas ir svarīgi gan darbiniekiem, gan klientiem, īpaši ņemot vērā pieaugošo pieprasījumu pēc ilgtspējīgiem pārvietošanās veidiem.
4. Biroja ēkas priekšrocības
Mūsdienās uzņēmumiem ir svarīgi koncentrēties uz savu pamatdarbību, neuztraucoties par tehniskajām detaļām un telpu uzturēšanas jautājumiem. Tāpēc ir svarīgi izvēlēties biroja ēku, kurā šos jautājumus risina ēkas apsaimniekotājs. Piemēram, administrācijas klātbūtne, kas parūpējas par pasta sūtījumiem un organizē kurjerus, palīdz klientiem nokļūt konkrētā uzņēmuma birojā un rūpējas par telpu uzkopšanu, remontdarbiem un tehniskās sistēmas uzturēšanu, ir būtiska priekšrocība. Papildus visam ir ērti, ja ēkā ir pieejamas slēgtas velonovietnes un dušas telpas, kas padara biroju pievilcīgāku darbiniekiem, kuri dod priekšroku aktīvam dzīvesveidam.
5. Biroja izmaksas un energoefektivitāte
Biroja izmaksas veido nomas maksa, komunālie pakalpojumi un autostāvvietu izmaksas. Svarīgi ir izvēlēties energoefektīvu biroju, kas palīdzēs samazināt ikmēneša komunālos izdevumus. Ilgtspējīgi risinājumi, piemēram, LED apgaismojums, moderni apkures un dzesēšanas risinājumi, kā arī atkritumu šķirošana, ne tikai samazina izmaksas, bet arī pozitīvi ietekmē uzņēmuma tēlu.
6. Biroja ēkas īpašnieks un apsaimniekotājs
Laba komunikācija un sadarbība ar biroja ēkas īpašnieku vai apsaimniekotāju ir būtiska. Ir svarīgi, lai apsaimniekotājs būtu pretīmnākošs un atvērts dialogam, kā arī uzturētu labas attiecības ar saviem nomniekiem. Ātra un efektīva reaģēšana uz problēmām, uzturēšanas darbu kvalitāte un atvērtība priekšlikumiem ir aspekti, kas būtiski ietekmē kopējo biroja darba vidi un darbinieku apmierinātību.
Ņemot vērā šos faktorus, noteikti izvēlēsieties ne tikai estētiski pievilcīgu un funkcionālu darba vidi, bet arī ilgtermiņā optimizēsiet izmaksas un uzlabosiet uzņēmuma produktivitāti.